HOOFDPAGINA      

donderdag 26 mei 2011

Arrestatie Mladic kan eindelijk een streep zetten onder de oorlog op de Balkan

Het is eindelijk gelukt Mladic te arresteren.
De drang naar een republiek in Nederland en het ontstaan van de Republikeinse Moderne Partij is een rechtstreeks gevolg van de laatste oorlogen op de Balkan. In 1994/1995, op het hoogtepunt van de oorlog, realiseerde ik mij plotseling weer, dat ik al sinds de lagere school voor een republiek met een President was. Ik was 45 jaar toen en realiseerde mij ook, dat ik er dan wel direct mee mocht beginnen, omdat het anders niet meer hoefde. Direct werd ik lid van de VVD en dacht zo de republiek Nederland met een President te realiseren. Al heel snel had ik in de gaten, dat het een hele zware klus zou worden, maar er was geen andere mogelijkheid toen. Pas
in 1996 toen het Republikeinse genootschap werd opgericht, ontstond bij mij het idee voor een republikeinse partij, omdat je aan een genootschap niets hebt in mijn visie. Het zoeken naar een mede-oprichter viel niet mee. Drie haakten er op het laatste moment af voordat ik degene vond die ik zocht en de volgende dag, op 14 september 2000, was de eerste republikeinse partij in onze geschiedenis een feit. De naam: de Republikeinse Moderne Partij. Tijdens mijn wakker worden voor de Republiek Nederland in 1994/1995 liep de latere mede-oprichter op de Balkan als sergeant bij Dutchbat in voormalig Joegoslavië en dat was vast geen toeval, hij heeft Mladic van dichtbij meegemaakt. De RMP is dus geen partij van kamergeleerden. Mijn CV vindt u in de rechterkolom.
De arrestatie van Mladic was nog het laatste ontbrekende stukje in de nasleep van de oorlogen op de Balkan tussen 1992-2001. Milošević word door menigeen gezien als de grote aanstichter van de laatste oorlogen op de Balkan en Mladic als een van de meest wrede uitvoerders. Servië is lang verdacht geweest van het bewust laten lopen van Mladic, maar de druk van de EU heeft er toch voor gezorgd, dat ze hem hebben gearresteerd.
De Balkanoorlog is hiermee geheel afgesloten wat mij betreft en de weg naar de Republiek Nederland kan nu helemaal worden geopend. De RMP zorgt al 11 jaar voor grote politieke druk, maar Oranje kon het tot dusver nog tegenhouden, dat zal ze nu niet lang meer lukken.
Zie ook:
Genocide Srebrenica
Mladic al in vliegtuig naar Den Haag
De aanklachten tegen Mladic
reacties ex-Dutchbatters
Mladic kan worden overgedragen aan tribunaal
Mladic zit in de cel in Scheveningen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten