HOOFDPAGINA      

zondag 22 januari 2012

De politie krijgt klappen en faalt in de ordehandhaving


Het is goed raak in een keer. In Kollum wordt een agent het ziekenhuis in geslagen, in Bolsward werden agenten geschopt en geslagen en in Bergeijk werden agenten belaagd. De agenten hadden natuurlijk hun wapen kunnen trekken en al of niet kunnen vuren op hun belagers. De politie-instructie ken ik niet uit mijn hoofd, maar zodra een agent serieus bedreigd of aangevallen wordt, zal hij toch zijn wapen mogen trekken, neem ik aan. Dan denk ik, doe dat dan.
Het is een hele lijst van voorvallen in een weekend en de conclusie moet luiden, dat de politie niet langer de baas is op straat en dat is een slechte ontwikkeling. Het vuurwapenbezit in Nederland is al volledig uit de hand gelopen en het wordt voor de agenten daardoor steeds gevaarlijker om op te treden, omdat het gevaar dat op hun geschoten wordt steeds verder toeneemt. Het break-even point is bereikt waarop het de ene of de andere kant op gaat. Ik ben van mening, dat de politie de orde moet kunnen handhaven, maar daarvoor hebben ze wel de steun van het volk nodig. Mijn steun hebben ze. Hebben ze ook uw steun? Word lid van de RMP of doneer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten