HOOFDPAGINA      

maandag 7 mei 2012

Een succesvolle bardienst in de TV kantine

Niet de TV kantine van Carlo Boszhard en Irene Moors, maar de TV kantine in Ammerzoden, waar TV staat voor tennisvereniging. Een paar keer per jaar moeten alle leden een bardienst draaien en afgelopen zaterdag was ik aan de beurt. In grote lijnen is het een paar uur dranken serveren en snacks en frites bakken. Zaterdag is altijd een drukke middag en avond i.v.m. de zaterdag-competitie. Men weet natuurlijk dat ik van de Republikeinse Moderne Partij ben en dat leidt steevast tot politiek geladen gesprekken. U begrijpt, dat ze in de regio van Ammerzoden doorgaans lichtgevend oranje zijn, tenminste voorzover ze zelf weten.
Aan het begin van de avond begon het met iemand die mij uit mijn tent wilde lokken met de opmerking, dat de kroketten door het 'koninklijk huis' waren goedgekeurd, waarop ik kon antwoorden: "ik heb geen tijd om aandacht aan die mensen te besteden, dat hoeft ook niet want dat doen jullie wel".
Later op de avond toen een 15-tal bezoekers voor de bar stonden, zat er een tussen, die met de arrogantie van 10 jaar geleden nog dacht mij eens leuk argumenten voor een President te laten opnoemen om zelf ondertussen lekker oranje te gaan zitten zijn.. Hem medegedeeld dat ik daar niets voor voelde, dat hij zelf maar argumenten op een rijtje moest zetten, dat hij alles kon vinden op onze website www.republikeinen.org en dat ik wel bereid ben om met zijn mevrouw, mevrouw Van Oranje Nassau, een gesprek aan te gaan bij bijvoorbeeld Pauw & Witteman, het journaal of Buitenhof. Ze bleven een beetje doorzeuren en toen maar medegedeeld dat een argument is, dat hij dan zèlf President kon worden en al zijn kinderen, ooms, tantes en neven en nichten idem dito.
Later wilde de grootste praatjesmaker van de groep weer gaan zeuren en opnieuw zei ik "dan kun jij zèlf mooi President worden", waarna hij niet anders dan quasi grappig kon reageren met: "dat is wel goed voor Nederland". Mijn reactie: "voilà, het beste argument heb je nu net zelf verzonnen".
Toen ze halverwege de avond genoeg bier op hadden begonnen ze in mijn richting luidkeels "Leve de Republiek" te jubelen. Het bevestigde maar weer eens hoe snel een stemming kan omslaan.
Eind goed al goed. met dit succesje voor de Republiek. De kunst voor ons is, deze zelfde draai van Oranje naar de Republiek voor heel Nederland te realiseren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten