HOOFDPAGINA      

zondag 15 juni 2014

Dat overdreven Oranje-gedoe begint een carnavalsclub te worden

Vorige eeuw hadden we de Hara krishna nu hebben we de Van Oranje Nassau-club. beide gehuld in oranje gewaden met oranje hoofddeksels en attributen.
De Hare krishna is ter ziele gegaan en ik hoop van ganser harte dat dit overdreven of zelfs bijna belachelijke oranje-gedoe ook snel tot het verleden behoort.
Het is ontstaan in 1988 vlak na het overlijden van Drees in de aanloop naar het Europese kampioenschap. Drees was de verpersoonlijking was de minister-president, die we danken aan de Tweede wereldoorlog.
Oranje probeerde direct na het overlijden van Drees de macht te grijpen door een premier te lanceren, ondanks dat de titel minister-president in 1983 zelfs in de Grondwet werd opgenomen.

Het pakte totaal anders uit. In plaats van Oranje met een premier, richtte ik op 14 september 2000 met nog iemand de Republikeinse Moderne Partij op.
Dus berg die oranje kledij en de oranje toeters en bellen maar op of verf ze alvast in het rood wit blauw, want op afzienbare termijn wordt het weer de Republiek Nederland, die we al waren van 1588-1806, maar nu in een modern jasje.
De Amerikanen vonden een President uit voor de Republiek, die ze van ons overnamen in 1789 en nu nemen wij op onze beurt van hun de President over voor onze republiek, die we weer gaan invoeren.
De minister-president blijft met daarboven een President als staatshoofd

Sluit u aan bij onze partij.


2 opmerkingen:

Mordanicus zei

Dan neem ik aan dat u ook liever ziet dat het Nederlandse eftal speelt in het blauwe uit tenue?

Ben Van Herwijnen zei

@Mordanicus PPM

Als oud voetballer is mijn liefde voor voetbal groter dan mijn aversie tegen Oranje.
Naar mijn mening behoort het NEDERLANDS ELFTAL in het ROOD/WIT/BLAUW te spelen.
Het Nederlands elftal is er voor het hele Nederlandse volk en niet alleen voor de oranje-aanhangers.

Een reactie posten